Een prettige werkomgeving is helaas niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Dat begint al bij de kantoorinrichting. Het is van essentieel dat je over een fijne werkplek beschikt. Met meubels waar je heerlijk op kunt zitten en je geen lichamelijke ongemakken hoeft te ervaren. Tegelijkertijd moet de omgeving hier ook op afgestemd zijn. Bij een prettige werkomgeving komt nog veel meer kijken. 

Daarnaast zien we ook dat er veel ruimtes op kantoor zijn die minder aandacht krijgen, dan ze eigenlijk verdienen. Dit zijn plekken waar niet alleen het personeel fijn hoort samen te komen, maar ook waar bijvoorbeeld klanten of zakenpartners ontvangen kunnen worden. 

Wil jij er alles aan doen om jouw kantoor te optimaliseren? Of wil je er simpelweg voor zorgen dat het bedrijf van alle gemakken is voorzien en zo een productieve en uitnodigende werkomgeving creëren? Lees dan snel verder en ontdek welke ruimtes op kantoor je dan wel wat extra aandacht mag geven. 

Een fijne vergaderruimte 

Vergaderen is voor velen niet de grootste hobby. Toch is het af en toe onvermijdelijk om te doen. Nodig om alle neuzen dezelfde richting op te krijgen, nieuwe ideeën te ontwikkelen of simpelweg veranderingen door te voeren binnen het bedrijf. Het is soms ook nodig om deskundigen van buitenaf binnen te halen. Allemaal met één doel: het bedrijf verder verbeteren. 

Maar dan moet hier natuurlijk wel een fijne ruimte voor zijn. Een plek waar je ongestoord kunt vergaderen. Ergonomisch vergadermeubilair is dan onmisbaar. Het is niet goed voor de focus als mensen gedwongen worden om op oncomfortabele stoelen plaats te nemen en de tafel eigenlijk alleen maar ongemak geeft. Concentreren is dan vrijwel onmogelijk en de kans is groot dat er weinig tot geen resultaten worden behaald. 

Zorg er niet alleen voor dat er ergonomische meubels aanwezig zijn, maar ook dat de juiste ruimte wordt gekozen. Dit moet een goed geïsoleerde ruimte zijn, zodat er minder snel sprake is van geluidsoverlast. Daarnaast moet de ruimte ook van alle gemakken zijn voorzien. Zijn er bijvoorbeeld voldoende stopcontacten aanwezig? Welke faciliteiten zijn er nog meer die vergaderen makkelijker kunnen maken? Denk hier goed over na om de ruimte verder naar wens te maken. 

Ontvangstruimte 

Ontvangen jullie vaak klanten of zakenrelaties op kantoor? Besef dan goed dat de eerste indruk goud waard is. Als een klant het kantoor binnenstapt en direct al geen goed gevoel krijgt, dan is de kans klein dat je dit tijdens een gesprek nog goed weet te maken. Ga daarom op zoek naar fijn ontvangstmeubilair, zodat iedere gast comfortabel kan zitten. Zorg er daarnaast voor dat de ruimte over de juiste kleuren beschikt en van alle gemakken is voorzien. 

Zorg er ook voor dat bezoekers van de ontvangstruimte zichzelf aan koffie, thee of water kunnen helpen. Op die manier is wachten geen probleem meer. 

Kantine 

Het is niet voor niets dat pauzes verplicht zijn. Deze zijn belangrijk om de productiviteit hoog te houden. Mensen kunnen zich van nature niet acht uur achtereen concentreren. Er moeten momenten zijn dat ze even kunnen ontspannen. Daarom is een fijne kantine van essentieel belang. Een heerlijke plek om tot rust te komen, te socializen en lekker wat te eten. Zo blijft de productiviteit hoog op kantoor.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *